صفحه 1 : زندگی با کتاب صفحه 2 : خبر همدان صفحه 3 : شهرستان صفحه 4 : شهرستان صفحه 5 : ایران و جهان صفحه 6 : ورزش صفحه 7 : زندگی با کتاب صفحه 8 : فرهنگی

۲۹
شهریور
۱۴۰۳

شماره
۵۷۱۱

امروز: ۳۰ (شهریور) ۱۴۰۳ ◀ ◀ Friday 2024 (Sep) 20

عناوین صفحه



هگمتانه، گروه خبر همدان: منطقه ویژه اقتصادی جهان‌آباد به عنوان یکی از ظرفیت‌های بسترساز توسعه اقتصادی در استان تلقی می‌شود و در حال حاضر حدود هزار هکتار از اراضی این منطقه آماده واگذاری است که بخشی از آن نیز واگذار شده است که مسائل مطرح در این منطقه، استان را برای واگذاری اراضی آن با مشکل مواجه کرده و ظرفیت‌های این منطقه را معطل گذاشته است.
به گزارش هگمتانه، تأسیس منطقه ویژه اقتصادی جهان‌آباد با دو هزار هکتار مساحت در سال 1388 به تصویب مجلس رسید اما اکنون مشکل صدور مجوز کد گمرکی و همچنین صدور پروانه وجود دارد که باید سریع‌تر مرتفع گردد تا شاهد رونق این منطقه باشیم.
بخشی از مشکلات این منطقه مربوط به زیرساخت‌های خدماتی و بخشی نیز به ظرفیت‌های داخلی شهرک از قبیل مسائل شرکت شهرک‌های صنعتی و مسائل گمرکی باز می‌گردد.
منطقه ویژه اقتصادی می‌تواند نقش مؤثری در پیشرفت و توسعه استان ایجاد کند و فرصت ارزشمندی برای سرمایه‌گذاری است و در صورت حل مشکلات زیرساختی و حضور سرمایه‌گذاران، رفع محرومیت منطقه و اشتغال‌زایی برای جوانان را به دنبال خواهد داشت اما متأسفانه با کم کاری‌ها د راین زمینه مواجه هستیم که منجر به معطل ماندن این ظرفیت بزرگ اقتصادی شده است.
راه‌اندازی بندر خشک در منطقه جهان‌آباد نیز به عنوان یک پروژه سرمایه‌گذاری مطرح است که در مرحله اول 200 هکتار زمین برای ایجاد بندرخشک در نظر گرفته شده که این اراضی قابل توسعه است.
ضروری است در فرآیند رفع مشکلات این منطقه، دستگاه‌های مرتبط مسؤولیت خود را شناخته و اقداماتی را انجام دهند تا این منطقه راه‌اندازی شود.
باید تأکید کرد که ظرفیت منطقه ویژه اقتصادی جهان‌آباد سال‌هاست که راکد مانده است که باید با توان و جدیت بیشتر به دنبال شکوفایی این منطقه باشیم.



ارسال ديدگاه

نام:
پست الکترونیکی:
کد امنیتی:
ديدگاه: